2013. június 25., kedd

Kapor eltevése




Június van, nő a kapor a kertben, mint a gaz. Ha egyszer hagytál kimagzani egy növényt, onnantól mindig van a kertedben kapor. Persze csak egy darabig, úgyhogy most kell eltenni, ha a nyár további részében is fel akarod használni a konyhában.
A két legegyszerűbb módszer a szárítás és fagyasztás. Én most egy harmadik, konyhakész módszert ismertetek. Kicsit több a macera vele, de utána könnyen felhasználható.

Először is le kell szedni a kaprot. Annyi növényből, amit két marokkal át tudsz fogni nekem 20 dkg kaprom lett. Megmosod és leszeded a lágy részeket a vastagabb szárakról. A legegyszerűbb, ha három ujjal lehúzod a szárról a kis szálakat. 
Ezután össze kell aprítani az anyagot, én a botmixert használtam, de a húsdaráló is jó opciónak tűnik. 
Nem kell teljesen pépesíteni, elég, ha csak felaprítod kicsire. Hogy rusztikus maradjon, ahogy Jamie Oliver mondaná.


Tettem hozzá sót. Van, ahol azt írják, hogy 1 kg kaporhoz 10 dkg só kell, máshol meg 1:4 arányt írnak. Szerintem az utóbbi áll közelebb az igazsághoz. 20 dkg kaporhoz 2 dkg só (az egy kávéskanál kb.) kevésnek tűnik. 


Ezután már csak egy megfelelő üvegbe kell tömködni a pépet, a tetejét még meghinteni egy kis sóval.
A biztonság kedvéért a hűtőben fogom tartani.

Ha már volt kapor a konyhában csináltam egy kis kapros olajat is, salátákhoz szerintem nagyon jó lesz. Nem olívát, csak sima napraforgóolajat használtam.


És ha már volt kéznél kapor, akkor mindjárt ki is próbáltam. A tojásos nokedli tésztájába tettem belőle. Nem is lett rossz. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése